majjaeriksson

Torsdagsfrosten

Kategori: Maja

Hej!
 
Min dag har börjat i tvättstugan. Eller alltså, jag vaknade ju inte där, men ni fattar. Inte så mycket spännande att rapportera där ifrån så jag tänker att vi pratar torsdag istället. Jag var ledig och Philip slutade tidigt och vi tänkte båda på varsitt håll att "låt oss utflykta!" Tänkt och sagt och gjort. Vid klockan två var vi där:
 
 
Alltså i Karlsby. Kanske ingen överraskning längre, det är ju liksom där vi hänger.
 
Så fint var det. Så där lagom blått och lagom molnswishigt på himlen. Och frost. Frost är ju bra vackert.
 
Kors i taket vad vackert!
 
Vi fikade med en helt okejbra utsikt.
 
Och sen undersökte vi huruvida två hala saker (i detta fallet is och bananskal) blir dubbelt så halt eller om liksom minus plus minus blir plus som man lärde sig någon gång. Det blev dubbelt så halt.
 
Det står en mupp på isen och det är jag.
 
Det står en mupp på isen och det är Philip.
 
Hej igen bilen!
 
Sånt där gillar vi.
 
Idag är planerna ganska lösa. Sambon min lördagsjobbar lite och förutom tvätt har jag lite småtankar om vad jag kan pyssla med, men vi får se. Det känns oplanerat på ett skönt sätt idag.
 
Imorgon har vi tänkt leta och hämta gran och så blir det nog lite pepparkaksbak också. Det var ju tal om något spektakulärt husbygge där... Ja ni hör ju, jag måste återkomma imorgon!
 
Maja.

Kommentarer

  • freja säger:

    Vilken fin utflyktstorsdag! Och välkommen tillbaka imorn!😄

    2016-12-17 | 13:40:00

Kommentera inlägget här: