majjaeriksson

Snack om jobb och jul

Kategori: Maja

 
Här sitter jag och äter en ganka sen onsdagsfrukost. Jag jobbar bara på eftermiddagen idag, vilket känns skönt efter en lång dag igår.
 
Visst är det oturligt att julen ligger som den ligger i år? Men tre dagar får ju de allra flesta av oss lite ledigt iallafall. Jag jobbar som skrivet några timmar idag, några imorgon och några på fredag innan jag tar jul efter klockan 16. Sen blir det en hel del jobb i mellandagarna, men det tar vi då. Nu är jag sugen på julen.
 
På fredag kommer jag åka till Sonnorp efter jobbet där julgranen traditionsenligt ska kläs kvällen före dagen. På julaftonsmorgon blir det att öppna varsin liten klapp (som redan ligger under granen! :)) innan vi åker och äter frukost hos farmor och farfar med den sidan av släkten, sen blir det julmat och lite klappar hos Philips föräldrar på dagen och sen julklappsutdelning på landet med mammas sida på kvällen. En fullspäckad dag alltså, men efter att ha kört på detta upplägg även förra året så vet vi att det blir en himlans bra dag!
 
Ikväll hoppas jag att det blir något som liknar ett hus av den där klumpen vi har i kylskåpet. :)
 
Vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    God jul Maja!!

    2016-12-24 | 15:41:39

Kommentera inlägget här: