majjaeriksson

Julmarknad i Falun

Kategori: Maja

Den andra advent tvåtusensexton vaknade jag upp i en soffa hemma hos min bästa vän Moa.
 
Alltså i Falun. Jag, min mamma, min lillasyster och Moas mamma hade åkt bil dit morgonen innan. När vi åkte hemifrån var det snö hemma, men ju närmre Falun vi kom desto mindre vit var marken. Men så vaknade vi den andra advent och Moa tjoade från köket: Det är snööö! Och det var det. Någon hade fixat snö till oss, lagom till den årliga julmarknaden vid Falu gruva.
 
Vi promenerade dit hela bunten. Alltså alla hittills nämnda och så storasystrarna med varsin knodd.
 
Falun är fint. Lite likt Motala på så sätt att det finns ganska mycket vatten ändå.
 
 
Innan vi gick in på marknaden var det matpaus för de yngsta. Jag gillar hur man kan ana en viss opepphet över detta faktum på bilden nedan. Kan vi gå in på marknaden snart eller? ;)
 
Ja, visst kan vi det!
 
 
 
Jag köpte dalaté och brända mandlar till mig själv, en chokladtryffelpåse till Philips lucka nummer 4 och så blev det en födelsedagspresentskopp till mamma eftersom hon ville ha koppen och inte har swish.
 
Det är en fin tradition vi har skapat. Det här med julmarknaden i Falun. Förra året hade vi två tjockisar med oss, i år två småttingar i barnvagnar och nästa år kanske de springer bredvid oss.
 
Tack alla inblandade för en mysig helg!<3
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Tack själv Maja! Jag håller med dig, en finfin tradition det här och nästa år får vi nog ett elände med at hålla ordning på småknoddarna bland allt folk😅

    2016-12-07 | 23:03:04
  • Moa säger:

    Tack bästa Maja och alla andra för en toppenhelg! Mycket fin tradition det där :)

    2016-12-13 | 22:28:43

Kommentera inlägget här: