majjaeriksson

En kompis, en storm och en blöt fiskare

Kategori: Maja

När jag skriver detta är det annandagen, eller annankvällen. Klockan är snart tio. Jag sitter i soffan, skavfötters med Philip och bakom mig skallrar den hårda vinden i fönstret. Snart kommer nog något flygande och krossar rutan, tänker jag.
 
Imorse åt jag en brun frukost och bloggade lite om julen.
 
Innan jag och Philip tog bilen till Hästholmen och till detta fina hus där Karin och Töjje bor. Och för tillfället också Moa.
 
Moa hade förberett med glögg och pepparkakor ute. Men det gick bara inte. För det stormade och regnade rätt mycket just då.
 
Vi gick in i stället. Och drack glögg och åt lunch och efterrätt. Så mycket gott. Tack för det!<3
 
Det värsta vädret blåste bort så sen vågade vi oss ut ändå. Ner till hamnen.
 
 
Och ut mellan åkrar för att hitta ner till vattnet på annat ställe, men det gick sådär så vi vände. Vi får utforska mer någon annan dag, när det inte är storm, sa vi.
 
Men några kast till ville han ta, fiskarn. Så vi kilade ner till hamnen en sväng till.
 
Strax innan denna bild togs så fick han dock en våg över sig och det roliga var slut.
 
Vi gick in och värmde oss vid brasan och Philip fick låna torra byxor och vid fem åkte vi hem. Så gosigt att träffa bästaste Moa och att få se hur fint de bor där nere i Hästholmen. :)
 
Nu ikväll försöker jag bota bort va-kort-ledigheten-va-känslan och det-känns-inte-så-kul-att-jobba-imorgon-deppen med gott nytt té, kramar och färgglada tuschpennor. Måste nog försöka lite till.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Rackarns att ni kom när vi var på vift! Men så mysigt ni såg ut att ha det trots blöt fiskare... 🐳

    2016-12-28 | 11:46:38

Kommentera inlägget här: