majjaeriksson

Septemberskogen

Kategori: Maja

Jag kände ungefär noll procent för att rabbla upp arbetsuppgifter igårkväll. Så jag struntade helt enkelt i det. Men jag hade en bra långdag på bibblan. :) Idag är det veckans enda lediga dag för min del och den har jag tagit väl tillvara på hittills då Philip och jag har varit i skogen.
 
Där träffade vi först på tuffingen nedan. Ser ni att den liksom höjer huvudet lite? Jag blev faktiskt lite skraj så det var Philip som fick sträcka fram kameran framför tungan på'n. Bilden blev ju så häftig!
 
Sen fortsatte vi in i skogen. *vink vink*
 
"Jag har hittat Sverige och två vildhallon!" <3
 
Under (!) en sten hittade vi svamp. Otroligt ju, och vi började fantisera om hur många svampar som kunde bo där under...
 
Blåbär behövde man inte direkt leta efter. Tyvärr hade vi bara en svamppåse med oss och ingen blåbärshink så det blev till att äta lite på plats bara. Vilket ju verkligen inte är fy skam å andra sidan.
 
Och så hittade vi mer lättillgängliga kantareller.
 
Solen tittade fram och visade skogens bästa sidor.
 
Sen åkte vi hem med ett helt lass med kantareller och jag rensade loss. Det är ju inte så kul så länge, men det måste ju göras.
 
Och det var det värt för sen blev det omelett och smörstekta kantareller till lunch.<3
 
Jag ska också frysa in två små byttor med svamp som jag ska tina upp till någon framtida lunch eller middag. Tänk vilken lyx att något så gott kan vara helt gratis och vilken himla tur för mig att Philip inte är ett så stort fan av att äta svamp men mer än gärna följer med och plockar! ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Åh wow, bästa tänkbara lediga dag ser det ut som! :)

    2015-09-10 | 19:22:13

Kommentera inlägget här: