majjaeriksson

Lugn

Kategori: Maja

 
Jag har en lugn förmiddag då jag ska vara på bibblan klockan 13-18 idag. Det känns skönt. Jag låg kvar lite längre i sängen och fick en liten frukostbricka av Philip när jag kom upp. Ja, han klippte till ett pappershjärta och även fast det ser ut som att en barnunge har skapat det, så är det bland det finaste jag har sett. Annars känner jag att jag har naturcravings, så på torsdag, när jag är ledig, så måste det bli någon form av utomhusaktivitet. Jag funderar också på om jag skulle försöka fånga en septembersoluppgång nu i helgen? Mm, mycket möjligt. Annars känner jag att det mesta är som det ska. Imorgon blir det en lång dag på bibblan och på kvällen tänkte jag att jag skulle berätta för er vad jag har gjort för sysslor under dagen. Har tänkt på det en hel del den senaste tiden, att man liksom har så dålig koll på vad folk gör på jobbet. Visst, man har väl något hum om vad det finns för arbetsuppgifter på exempelvis ett bibliotek, men det är ju inte förrän man är mitt i det själv som man får full insikt. Så jag tänker att min egna nyfikenhet på andras arbetsliv helt enkelt får styra morgondagens inlägg. Vi hörs då!
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Åh vilken bra start på dagen och det var ett helt fantastiskt gulligt pappershjärta, det är inte alla som får på frukostbrickan ;)
    Spännande att höra om din biblioteksdag sen :)

    2015-09-08 | 16:49:33

Kommentera inlägget här: