majjaeriksson

Kakor - med och utan stämplar

Kategori: Maja

Igår bockade jag av en hel del bra saker på Att-göra-listan och så bakade jag. Och det var just bakningen, som kanske inte helt otippat, fastnade på bild.
 
Jag kände nämligen att jag ville prova min kakstämpel! I <3 Biscuits.
 
Efter att ha googlat lite fann jag ett recept som jag ville prova. Det innehöll väldigt mycket smör och två sorters grovhackad choklad. Ja, och lite andra ingredienser också. Jag blandade helt enkelt ihop alla ingredienserna och gjorde sedan tolv kulor av degen.
Efter ungefär femton minuter tog jag ut kakorna ur ugnen och så stämplade jag! Första kakan (den ni ser nedan) blev helt okej...
 
...men sen gick det tyvärr utför då det fastnade kaka i stämpeln och sen stelnade kakorna för mycket och det ena med det andra, så några kakor fick helt enkelt bli ostämplade. Tjusigast så.
 
Men det var kul att prova den där kakstämpeln och gott blev det. Vi får se om det finns några kakor kvar till måndagens kalas! ;)
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: