majjaeriksson

Fredagsdetaljer

Kategori: Maja

Halloj!
 
Jag är ganska så nyligen hemkommen efter min första jobbdag. Ja, jag har ju haft tre introveckor, men idag var första dagen då jag skulle "klara mig själv". Och det gick så bra så. När jag väl kom fram... Nej, det var inget tågstrul, det var bara jag som gick lite vilse. Japp, i stora Linghem. Jag väljer dock att skylla ifrån mig på kartappen som faktiskt lurades!? Men efter att ha frågat en livs levande människa om vägen istället så hittade jag rätt.
 
Jobbdagen började med fikarast. ;)
 
När biblioteket öppnade klockan 10 så rullade sysslorna på. Jag ställde upp en hel del böcker, hjälpte lite låntagare, la in några tidskrifter osv osv. Linghems bibliotek är ett litet trevligt bibliotek som ligger i en skola och fungerar som bibliotek både för skolan och allmänheten. Jag tycker att det är kul att få se nya bibliotek och ja, inspireras av rummen på olika vis, för ofta är ju bibliotek så mysiga.
 
I Linghem finns det till exempel ett litet fröbibliotek i biblioteket.
 
Och mitt i rummet står en stolpe/pelare som blivit mjuk och färgglad med hjälp av garn.
 
Vid barnböckerna var det så här fint på väggen:
 
Och på datorn satt en lite mörkare figur.
 
När jag, nöjd med dagen, promenerade mot tåget fick jag syn på ett höstigt hus som jag smygfotade. Nån gång vill jag också ha ett hus täckt av växtlighet.
 
Jag har haft en bra dag och tar gärna emot fler jobbtimmar på biblioteket i Linghem.
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: