majjaeriksson

Att vakna på landet

Kategori: Maja

Det tycker jag om.
 
Jag vet inte hur många gånger jag har öppnat fönstret i mitt rum och fotograferat vyn. Så här såg den ut imorse:
 
När jag kom ner till köket så möttes jag av lappen nedan.
 
Så jag slog mig snällt ner på en av köksstolarna och väntade, trots att jag var görsugen på frukost. Men det var värt att vänta på det som inhandlades.
 
Sedan tog mamma och jag en tur till Hjärta till hjärta. Jag köpte en mössa, en halsduk och en duk till mig själv och fyra minigarn till mamma och alltsammans gick på 128 kronor!
 
När vi var tillbaka på landet plockade jag päron till moster.
 
Och sen åkte mamma, lillasyster och jag och hämtade mormor och Philip och sen blev det kalas i Askersund med mängder av gött att äta och fintfint sällskap. En mycket fin lördag alltså. :)
 
Imorgon väntar söndagsjobb för min del, men först lördagskväll några timmar till.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men så fint alltihop! Och vilka underbara fynd!

    2015-10-12 | 20:05:34

Kommentera inlägget här: