majjaeriksson

Min lördag

Kategori: Maja

Hejsan! Jag kände att det var dags för en liten resumé över dagen som gått så nu kör vi!
 
Vi börjar med dagens frukost. Min tanke bakom den var att den skulle vara ganska rejäl och "vettig" för att risken att det ätbara inte skulle bli så rejält och "vettigt" resten av dagen var stor.
 
En dryg timme senare gick jag på frostigt underlag i Linköping.
 
För det vankades fyra timmars biblioteksjobb. Mellan 11 och 13 körde jag ut vagnar med böcker, ljudböcker, filmer, tidsskrifter och musik.
 
Och mellan 13 och 14 satt jag i receptionen.
 
Och efter en liten rast satte jag upp böcker på barnavdelningen fram till klockan 15 då jag skyndade mig för att hinna med 15.16-tåget hem. Utanför tågfönstret var himlen fin.
 
Och hemma blev den varm choklad och popcorn tillsammans med Philip.
 
Och så en När&Fjärran-match som jag tyvärr förlorade... :/
 
Alldeles nyss avnjöt jag dagens middag - räkor, vitlöksbröd och julmust. Kanske en annorlunda kombo, men det slank ner till en nöjd mage.
 
Snart ska jag skjutsa Philip på party och när jag är hemma igen ska jag nog läsa ut min bok och äta mörk choklad. ;)
 
Tack för idag, slut för idag!
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: