majjaeriksson

Mer jobb och en snölängtan

Kategori: Maja

 
Sexdagarsveckan förvandlades nyss till en sjudagarsvecka. Jag fick en förfrågan om jobb i Linghem på fredag och efter att ha tvekat några minuter tackade jag ja. Så det blir ingen helledig dag denna vecka. Å andra sidan står det bara jobb på en dag nästa vecka, så jag måste lite liksom passa på.
 
Dessutom ser alla jobbdagar rätt olika ut - idag ska jag till exempel hänga i Ljungsbro klockan 13-19 och där är det ingen vanlig dag utan Öppet hus och invigning efter en renovering, så det kommer bli lite speciellt med en kör som sjunger och förfriskningar till besökare och sådär. Imorgon ska jag jobba kvällspasset på stora bibblan - alltså klockan 16-20.15 och då tänkte jag att morgondagen är en perfekt dag för Projekt soluppgång, del 11. :)
 
Annars har en längtan efter jul och vinter börjat krypa in i mig. Jag ser fram emot att dricka glögg, rulla en snöboll, tända ljus och ta ett varmt bad efter en kall vinterpromenad. Vi avslutar med tre snöfina från arkivet:
 
 
 

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: