majjaeriksson

Ett bokrecensionsdiagram

Kategori: Maja

Det ni - det ordet kanske man borde använda nästa gång man kör Hänga gubbe? ;)
 
Har ni sett Bokhyllarna på Nyhetsmorgon någon gång? Det är (var?) iallafall en panel med tre personer som, med hjälp av ett diagram, recenserar böcker som de har läst. Och nu har jag snott idén rakt av.
 
Igår läste jag ut I skymningen sjunger koltrasten av Linda Olsson. Det var svårare än jag trodde att måla staplar i diagrammet. Kanske för att jag blev rätt så besviken på boken. Jag tror att det var redan i våras under praktiken som jag hörde om den och blev nyfiken, så förväntningarna byggdes nog upp under en för lång tid helt enkelt.
 
Jag tycker absolut att själva grundstoryn - att tre ensamma personer i en trappuppgång av en slump träffas och börjar bygga något - är intressant och tilltalande, men tyvärr tyckte jag att det blev förutsägbart, platt och till och med kladdigt emellanåt. Visst, lite fin var den, men nej, långt ifrån topp tre över böcker jag har läst i år. Tyvärr.
 
Så här blev diagrammet:
 
Vi får se om diagrammet återuppstår med nya staplar efter att jag har läst nästa bok som är... Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson!
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Det ska bli spännande att se ditt diagram!
    Jag tyckte den boken var mycket bra!!

    2015-11-22 | 12:06:17
  • Moa säger:

    Kul grej! ;) Jag läser också den boken nu :)

    2015-11-22 | 19:36:29

Kommentera inlägget här: