majjaeriksson

"Vi börjar med fika!"

Kategori: Maja

 
Idag har jag varit på studiebesök. Klockan 8.15 imorse hoppade jag på en buss som tog mig till Eskilstuna. Och från stationen promenerade jag till biblioteket. (Alltså tacka vet jag Kart-appen i mobben!) Ja, min handledare hade helt enkelt bokat in en tid med en bibliotekarie på Eskilstuna stadsbibliotek till mig idag. Jag hittade dit utan problem och blev väl mottagen. "Vi börjar med fika!" Sen visade hon mig runt lite och lite olika biblioteksmänniskor fick berätta vad de sysslar med om dagarna. Jag suger i mig allt som en svamp för jag tänker att jag vet inte vad jag kommer ha nytta av i framtiden. När klockan blev lunch kilade jag ut i solen och köpte en grillad foccacia...
 
 
... som jag njöt av under det här fina:
 
Och sen kilade jag in på biblioteket igen för att få se ännu lite mer av verksamheten. Eskilstunas bibliotek var det tredje stadsbiblioteket, exklusive Nyköpings, som jag har fått lyxen att besöka liksom bakom kulisserna, nu under praktiken. Det är kul att se hur arbetsplatserna och arbetsuppgifterna skiljer sig ganska mycket åt trots att de alla är bibliotek och bibliotekarier i grunden. Min uppfattning och bild av hur det är att arbeta på bibliotek är positiv och jag känner absolut att jag skulle kunna tänka mig att jobba i en biblioteksmiljö. Japp, en bra dag har det varit!
 
Nu får det bli en promenad! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Åh det ser ut som en alldeles underbar dag, vilken fin praktik du har :)

    2015-05-20 | 17:17:27
  • Faster säger:

    Låter ju toppen .... O va mysigt med lunch ute👍😊

    2015-05-20 | 22:28:54

Kommentera inlägget här: