majjaeriksson

Rocky Road Cupcakes

Kategori: Maja

Idag har jag bakat. Dessa:
 
Jag behövde köpa följande till baket: (Och jaa, jag skrev det på en analog lapp för att lämna mobben hemma när jag gick till affären.)
 
Jag hade dock en dålig mataffärs-dag. Jag var liksom allmänt förvirrad och irrade runt och letade efter rätt saker på fel hyllor och tvärtom. Pekannötterna fick dessutom bli utbytta mot valnötter och minimarschmellowsen var slut... Men jag slängde iväg ett meddelande till lillasyster och där hemma på landet fanns det minsann minimarshmellows så jag packade ner lite ingredienser och åkte ut till Sonnorp och bakade där.
 
Jag gillar förresten det lilla förordet i bakboken min. Lite majafilosofi över det där.
 
Efter en hel del mätande och smältande och rörande och ugnande såg baket ut så här:
 
Och medan toppingen stod i frysen så planterade jag och mamma ut och om lite grann.
 
 
Och när toppingen hade blivit tillräckligt kletig kletade jag på den på muffinsarna och sen blev det så fint som nedan. Jag blev riktigt nöjd med upplägget och bilderna å så, så leila-bakar-aktigt. :)
 
 
Sen packade jag med mig några cupcakes och åkte tillbaka till Philips place. Och vi for på lite utflykt och vid ett rapsfält fick jag äntligen smaka på det jag hade bakat. Själva muffinsarna blev tyvärr lite torra... Men smaken och toppingen och utseendet var det inget fel på! :D
 
 
Dags att laga fredagsmiddag!
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: