majjaeriksson

En soluppgång i maj

Kategori: Maja

 
Klockan ringde 4.00 imorse. Jag och Philip sov i Sonnorp för att majversionen av mitt soluppgångs-projekt skulle förevigas. Jag fick inte med mig Philip ut dock. Han snoozade glatt vidare, medan jag smög ut till morgonpigga småfåglar och perfekta daggdroppar. Jag knallade ner till min vanliga plats och upptäckte att mina sockerbitskompisar inte fanns kvar... Det var lite synd, men solen gick ju upp ändå. Och en gång lyckades jag hoppa över horisontlinjen. ;)
 
 
Macroobjektivet åkte fram lite också.
 
Soluppgången är kanske dagens finaste stund och jag ser fram emot att uppleva en i juni.
 
När jag hade fotat loss lite och solen hade kommit upp sig en bit gick jag över åkern och in igen. Jag kröp ner under täcket för en stund. Klockan 6.20 ringde klockan igen och det var dags att steka ägg och hoppa in i bilen. Philip och jag hämtade upp Lovisa och Martin för gökotta i Karlsby. Vi hörde ingen gök i år heller, men aldrig smakar frukost så bra som ute i naturen, tycker jag. Och sällskapet, det var det inget fel på.
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: