majjaeriksson

En ful grej och en fin

Kategori: Maja

Vi börjar med den fula. Det hände något så lustigt på bibblan idag. Jag satt i fikarummet tillsammans med tre andra när vi plötsligt ser hur något fladdrar förbi utanför fönstret och med en duns slår ner i marken. Vad var det? sa en av dem andra. Kanske en fågel? Med bestämda steg gick hon fram till fönstret och kikade ut. Nej, det är en bok! Någon hade alltså öppnat fönstret på våningen över, som är själva bokhallen, och kastat ut en bok. Jag blev så förvånad. Men kanske ännu mer förvånad över att de andra inte blev lika förvånade. Det hade hänt förut. Men det är inte slut där. En av bibliotekarierna hämtade in boken och några minuter senare ser vi hur en kille kommer med bestämda steg mot stället där boken hade landat. Han skulle alltså hämta "sin" bok. Han såg minst sagt lite förvånad ut när han insåg att den inte var där och när en i personalen sprang fram och dunkade boken mot en glasdörr för att visa att han minsann var påkommen försvann han fort och skamset iväg. Alltså! Det finns folk till allt... Men oerfarna och naiva jag är fortfarande lite chockad!
 
Nej, över till den fina grejen. Årets sommarlista! Precis som förra året har jag snickrat lite på en lista med härligheter som jag vill uträtta under kommande sommar. Det är så härligt att fylla på med stort och smått och för varje ord jag skriver kommer sommaren närmare. Kolla vad härligt:
 
 
Okej, det hände just en fin grej till. Storasyster kom hem med en glass till mig. Det är betalning i förskott, för filmningen. Jajemen, ikväll ska jag nämligen filma lite när Lisa rider lektion. Jag hade tänkt göra det gratis, men glass tackar jag sällan nej till.
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Så underbart med en sommarlista! :) Din ser grymt bra ut, och punkt nr:4 är den bääääästa!!!!! :D Jag blev sååå glad! :D

    2015-05-28 | 10:25:17

Kommentera inlägget här: