majjaeriksson

Andungar, kulglass och fotboll

Kategori: Maja

Dagens frukost blev Majabakat bröd och Philipmixad smoothie. Topp!
 
Idag har Philip och jag cyklat en sväng. Jag älskar hur lummigt det är nu och att det luktar sommar.
 
I kanalen simmade de minsta andungar jag någonsin har sett. De kan inte varit många minuter gamla.<3
 
Vi cyklade till Borensult där jag blev bjuden på glass."Ta tre kulor!" Det blev hasselnöt, jordgubb och mango/passion för min del och jordgubb, päron och pecannöt/kola för Philips.
 
Soligt, men blåsigt var det. "Jag tar på mig dem här", sa Philip och tog på sig fingervantar. "Nämen, fy vad sorgligt, det är juni imorgon!", sa jag.
 
Vi cyklade till stadsparken för att, som utlovat, kolla in en boklånarstuga jag fått nys om tidigare i veckan. Himla rolig och fin idé, men kanske kunde det suttit någon fin skylt på den lilla stugan och någon liten välkomsttext så att man visste vad som gällde. Vi kikade in, men tog inte med oss någon bok hem.
 
Vid tre var vi på plats hos Philips morfar där också Philips föräldrar befann sig och det blev trerättersmiddag och lite sollapning på balkongen. Fint.
Efter maten for jag, Philip och Philips pappa på match. Maif vann med 3-1. Tjoho så bra!
 
Och nu är rumpan min parkerad i soffan efter en, som ni säkert förstår, fin söndag. Dagens sista bild, här nedan, får symbolisera att jag är lite trött på att bo i diverse tygpåsar och dylikt. Men imorgon är praktikvecka tio av tio här och det känns himla skönt. Jag ser sommaren i horisonten nu och rusar allt jag har emot den. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken mysig dag!

    2015-05-31 | 21:42:26
  • mormor säger:

    Trevlig dag igen!!! Du verkar ha det väldigt ofta, härligt!

    2015-05-31 | 22:40:32

Kommentera inlägget här: