majjaeriksson

Projekt Soluppgång. Marsversionen.

Kategori: Maja

 
Jag håller ju på med ett litet projekt som går ut på att fota soluppgången en gång varje månad. Jag tänker också hålla till på samma ställe varje gång. På andra sidan åkern, vid sockerbitarna. Igår var det dags för marsversionen. Klockan ringde halv sex och före sex var jag påpälsad och ute. Det är ju ganska vårskönt på dagarna nu, men på nätterna och mornarna är det lite kyligt. Tror att det var typ 2 minusgrader där och då.
 
 
Jag var ganska tidig så jag fick god tid på mig att prova mig fram med kameran och posa loss på sockerbitarna.
 
Soooleeeen!?
 
Det var rätt molnigt vid horisonten precis så jag var lite orolig hur väl jag skulle se solen, men det blev en fin soluppgång!
 
 
Hej då för den här gången, fina morgonplatsen!
 
Jag tycker om mitt lilla projekt. Och framför allt stunderna jag spenderar där ute så där tidigt på morgonen. Jag ser fram emot att fullfölja projektet och jag ser fram emot att fota någon regnig morgon faktiskt. Då kommer man väl knappast se solen, men det skulle ju visa på fina kontraster och det känns som att det skulle vara lite härligt att skutta omkring på sockerbitarna med ett paraply i handen. Jag hoppas för övrigt att sockerbitarna kommer ligga kvar där några månader till, något jag inte har någon aning om, men är de borta någon morgon så kör jag vidare ändå. Tänk vilket härligt samlingsinlägg det blir i december sen! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Vilka härliga bilder och vilket bra och mysigt projekt! :) Ser fram emot att se alla årets bilder sen :)

    2015-03-16 | 14:08:39
  • Faster säger:

    Men åhhhh vilka fina bilder!!

    2015-03-19 | 15:09:33

Kommentera inlägget här: