majjaeriksson

På plats i Nyköping

Kategori: Maja

 
Där kommer jag sova gott.
 
Nu är jag på plats i Nyköping hos storasyster Lisa, hennes fästman Matheus och deras kanin Prins Viggo. Imorgon klockan halv nio ska jag träffa min handledare på biblioteket där jag ska ha min praktik i hela tio veckor.
 
Under alla sex terminer på kulturvetarprogrammet har det gått lite upp och ner med hur jag har känt för allting. Även om jag har trivts i klassen och tyckt att de flesta kurser har varit intressanta och bra så har den där oron för framtiden alltid legat nära ytan. Vad fasen är det jag håller på att utbilda mig till? Vad kan jag bli? Vad VILL jag bli? Men med sommarjobbet och praktiken som ligger framför mig känns det bättre. Tänk vad lyxigt att jag får dessa två chanser och nya erfarenheter nu. Just nu känns det bara positivt att snart ha en kandidatexamen i något så flummigt som kulturvetenskap med litteraturvetenskaplig inriktning.
 
Håll tummarna för att jag får en bra praktikperiod nu!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Låter som en härlig helg! Hoppas att du får en toppenfin praktik o ha det så mysigt hos syrran! :)

    2015-03-29 | 23:22:17
  • mormor säger:

    Vilket trevligt välkomnande! Det ser positivt ut för kommande veckor! Kram

    2015-03-31 | 00:11:34

Kommentera inlägget här: