majjaeriksson

Nya vägar

Kategori: Maja

Även idag blev dagen relativt kort. Mina dagar, iallafall de första veckorna, kommer bli ganska olika både till innehåll och längd och det tycker jag känns mycket bra. Imorgon börjar jag så sent som 10.15 och på torsdag blir det tidigare med start klockan 8 till exempel. Men iallafall, idag gick jag hem rätt tidigt som sagt.
 
Jag tog mig lite mellis och kollade samtidigt lite på en karta över Nyköping (väljer att "skylla" det sistnämnda på min kartgalna mormor ;))
 
Och sen gav jag mig ut på promenad. Tänker att promenader är en bra aktivitet att "fördriva" min lediga tid med, så jag planerar att knalla runt en hel del framöver. Jag gick förbi en fin hångelbänk, som tyvärr var ganska klottrad, och tänkte att det var synd att jag var ensam. Saknar lite.
 
Fast samtidigt tycker jag mycket om att promenera själv. Så jag fortsatte med pigga ben trots ett trött huvud. Jag gick längs med ån till Nyköpingshus.

 
 
 
Fint! Och så en annan väg tillbaka till lägenheten. Den här vägen har jag promenerat tidigare när vi har varit här och hälsat på, men jag tänkte att jag smygstartar med en bekant slinga för att sedan upptäcka lite nytt. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Ha ha så kan det va med en kartgla mormor, hoppas du har nytta av det. Kram

    2015-04-01 | 21:54:09

Kommentera inlägget här: