majjaeriksson

Grattis solrosorna, 2 veckor

Kategori: Maja

Idag var det två veckor sedan jag planterade två solrosfrön i en kruka.
 
Efter en vecka såg de ut som nedan och jag var otroligt överraskad att de blivit så stora på så kort tid.

Idag, efter två veckor i jorden, har de vuxit till sig ytterligare några centimeter och nya bladpar har kikat fram. De är lite väl långa och smala och ibland har jag fått resa upp dem för att de lagt sig ner. Men de senaste dagarna känns det som att de blivit lite starkare.
 
Det är kul att plantera och se något växa upp. Jag skulle vilja plantera fler saker och saker man kan äta också. Och när jag blir stor skulle jag vilja ha ett litet växthus med diverse grönsaker, örter och blommor. Fin dröm.
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Maja! Så fint! Odlingsdrömmar är bra, sätt dem i verket till sommaren!

    2015-03-21 | 11:15:23

Kommentera inlägget här: