majjaeriksson

Fint som ni missat

Kategori: Maja

När man läser min blogg kan man säkert tycka att man får se bilder på typ allt jag äter och läsa rader om nästan allt jag gör. Men det finns ju faktiskt en hel del som blir över, av olika anledningar. Därför tänker jag att det får bli ett litet sånt inlägg igen, med fint som ni missat, även fast det inte alls var länge sen sist.
 
På förmiddagen i onsdags promenerade jag nästan en hel mil. Till Varamon. Även nästa vecka ska jag försöka promenera en del. Så bra för hela mig. Speciellt huvudet. Och skönt nu när det våras också.
 
På eftermiddagen samma dag åkte jag och Philip till Skänninge av alla ställen. Vi tog pendeln som tog oss till Skänninge på 12 minuter. Vi fikade på ett litet fik där pensionerna vände sig om när vi kom in och såg ut som att de aldrig sett ungdomar förut. Jag fikade på te och chokladboll. I Skänninge besökte vi också Återvinningen där Philip köpte två skivor och en dvd.
 
I torsdags blev det ett besök på den nya tebutiken En kopp te, som just har öppnat i stan. Jag köpte ekologiskt Mango och citrus-te som jag provade nu i morse och som jag blev mycket nöjd med. På väg hem från teaffären plockade jag också årets första vårblommor i form av tussilagos.
 
I fredags fyllde min kära vän Lovisa år och det ville jag uppmärksamma genom att träffa henne och bjuda på lunch. Det blev Ströget och jag mumsade på pastasallad med lax medan vi pratade om dåtid, nutid och framtid medan solen värmde genom fönstret. En väldans fin lunch!
 
I fredags planterade jag också två små solrosfrön i en rosaprickig kruka. Håll tummarna för att det kikar upp något grönt så småningom och att de växer till sig och till slut kan få bli fullvuxna i någon Sonnorpsrabatt.
 
Klart slut för idag!
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: