majjaeriksson

Jobbet och ledigheten

Kategori: Maja

Nu har jag jobbat måndag, tisdag och onsdag och jag ska även jobba idag. Emellanåt är det rätt så segt, det måste jag erkänna, men så kommer det någon som säger att Här skulle jag kunna gå och titta hur länge som helst eller Alfons var festlig eller Jag måste ta med min man hit, han är tokig i teknik och då blir man glad som den lilla museivärd man är och då är det helt klart värt det. Jag ska som skrivet jobba idag också och sen är jag ledig en vecka för att jobba nästa fredag-söndag. Det är ju upplagt så att vi är tre museivärdar som jobbar ensamma och på rullande schema - man jobbar några dagar och sen är man ledig några dagar. Det tycker jag är ett skönt upplägg!
 
Igårkväll regnade det. Men det stoppade inte mig, eller Philipfamiljen, från att plocka lite midsommarbuketter. Kolla så fint:
 
 
 
 
Nej, dags att ladda med blåbärssoppa innan jag tar mig upp på Bondebacka.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Heja museivärden! Jag kommer o hälsar på någon dag när jag är i Motala! :)

    2015-06-19 | 11:34:09

Kommentera inlägget här: