majjaeriksson

Fisk och fisk i fisk

Kategori: Maja

Igår på eftermiddagen åkte jag och Philip ut till skogen för lite fiske. Målet var att fixa kvällsmaten. Sumpis, som vi kallar den lilla sjön, är pålitlig, där nappar det varje gång - så dit åkte vi.

Och Philip fick napp!

Och här ser ni det som ALLTID händer när vi fotar gäddor.

Och jag fick napp! Många små borrar och mörtisar drog jag upp, men så plöstligt, när vi nästan skulle ge oss och åka hem, så dök flötet som aldrig för och spö't böjde sig så att jag trodde att det skulle gå av och så fick jag en riktig baddare till abborre. Vi blev så glada och skrattade högt och gjorde high five - middagen var ju räddad! :D

Hemma förberedde vi middagen. Philip stod för filéarbetet.

Det visade sig att abborren själv nyss hade spisat middag, i magen hittade vi nämligen en liten abborre.

Fascinerande ändå!

Och så här blev det. Vid halv elva på kvällen blev det middag, rätt sent alltså men så himla gott! Jag hade nästan glömt hur gott det smakar med stekt abborre.

Ja ni, vilken fin fisketur och middag det utvecklades till. Riktigt kul!