majjaeriksson

En långsam bladvändare

Kategori: Maja

 
Jag inser att långsam och bladvändare låter lite som varandras motsatser, men tillsammans tycker jag att de beskriver boken Låt vargarna komma, som jag läste ut i torsdags.
 
Författaren till bokens drygt 400 sidor heter Carol Rifka Brunt och om jag skulle beskriva bokens handling med ett ord så blir det utan tvekan Relationer.
 
Så här står det på baksidan:
 
Jag tyckte om boken, men som så ofta förut har jag svårt att sätta fingret exakt på varför. Jag tror att det var både själva handlingen och språket. Jag började verkligen känna med huvudpersonen och ville veta hur det skulle gå med allt och det fanns också fina eller tänkvärda stycken eller meningar som jag fastnade lite längre vid.
 
 
 
 
 
Låt vargarna komma var årets trettonde bok för min del och en av de bättre. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Sandra Leone säger:

    Åh jag grät mig igenom en boken. Så himla fin är den!

    2015-07-26 | 21:25:26
    Bloggadress: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här: