majjaeriksson

"Vi sitter ju inte i sjön iallafall"

Kategori: Maja

I eftermiddags var det dags att packa utflyktsryggan igen. Den här gången med bland annat äggmackor och marabouchoklad.
 
Och så drog Philip och jag till sjös. Jag var lite orolig för isen innan, men den var typ tio centimeter tjock så det var ingen fara alls. Min proffskille riggade angeldon.
 
Och så pimplade vi.
 
Här är en glad Philip och en mindre glad firre.
 
Och jag ser väl inte görmunter ut här jag heller, men bra hade jag det. Jag fick en liten fisk och Philip två. Men de var så små att de fick simma ner under isen igen alla tre.
 
Gullig.fiskegubbe_90.
 
"Vi tar en med självutlösaren!"
 
Och vi avslutar med en liten konstnärlig en. Jag tänkte att om jag zoomade in på bilden på datorn här hemma sen så skulle jag se en liten firre där nere i det mörka djupet, men det gjorde jag inte... :/ ;)
 
Skön eftermiddag! Nu ligger vi som trötta sälar i soffan och gör kanske inte så mycket mer idag.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men så mysigt! O snygg mobilverision på bloggen du! :)

    2015-02-25 | 20:53:52

Kommentera inlägget här: