majjaeriksson

Nyköping!

Kategori: Maja

 
Nej men tjenare och hallå! Idag har jag varit hos storasyster i Nyköping tillsammans med lillasyster och mamma. Vi åkte tåg. Först Östgötapendeln till Norrköping och sen något Sj-tåg de sista 40 minuterna till Nyköping. I Norrköping hittade jag årets roligaste klotter på en bänk - "VOLVO 740". Det gjorde mig fnissig. På tåg två åt vi frukost. Äggmackor och äpplefestis. Äggmackan måste utan konkurrens vara den godaste utflyktsmackan!? När vi var framme i Nyköping gick vi hem till storasyster och hängde där lite innan vi gick ut på stan. Jag köpte en mönstrig grön/blå tunika på Indiska fast jag hade gett mig själv köpstopp. Indiska får mig alltid på fall... Vi åt också lunch på stan. På Sandys. Jag åt pasta med kycklingcurry, mycket välsmakande.
 
 
Efter ett tag på stan knatade vi den korta biten tillbaka till lägenheten där vi bytte om till stallkläder. Himlans tjusiga blev vi i diverse lånade "skitkläder". Vi åkte till Lisas stall där hästen Antonia bor och fixade lite grann och hälsade på Antonia. Sen åkte vi tillbaka igen och la ihop varsin semla. Lisa hade bakat egna semlebullar som var riktigt goda och jag tillsatte både mycket mandelmassa och grädde, dagen till ära. Och drack te till. Ja, sen chillade vi loss. Kikade exempelvis en del i bröllopstidningar för det vankas ju bröllop till sommaren. Och klockan sex tog vi tåget hemåt igen. Eller ja, en halvtimme försenat var det och det är ju aldrig kul, men ja, jag överlevde för jag hade smusslat med mig en semlebulle till resan. Slut på dagen! :)
 
Sammanfattning: En bra dag!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men vilken toppendag det där lät som! Och duktiga Lisa som bakat semlor, mums!

    2015-02-18 | 22:47:13
  • Moa säger:

    Det låter verkligen som en riktig toppendag! Så mysigt ni ser ut att ha haft det! <3

    ..och jag älskar klottret, så klockrent! :D haha!

    2015-02-19 | 13:06:18
  • mormor säger:

    Trevlig dag hos syrran!

    2015-02-19 | 13:34:03

Kommentera inlägget här: