majjaeriksson

När jag blir stor...

Kategori: Maja

 
 
Häromdagen började min lillasyster berätta om ett papper hon hade hittat där jag hade skrivit om min framtid. Jag blev såklart nyfiken och hon fick springa och hämta det. Tyvärr står det inget datum på, men jag tycker att min handstil ser så pass fin ut att jag kan gissa att jag kanske är... 12 år? På ena sidan pappret har jag målat planlösningen och inredningen i min och min familjs framtida "gula villa med vita knutar". Och på andra sidan har jag skrivit om hur olika saker kommer vara. Att jag ska ha en man och två barn, att han ska jobba i en bilaffär och jag som lärare, att hela familjen ska gå till biblioteket ofta och så har jag skrivit ett exempel på en veckas matlista. Riktigt kreativt och oerhört planerande på samma gång. I slutet har jag skrivit att "Vi ska vara en bra familj och vi ska aldrig tjaffsa och bråka om något". Vilken dröm va!? Himla kul att läsa iallafall. Jag känner till viss del igen mig själv och är just nu i en period då jag funderar en hel del på framtiden. Skillnanden är väl att jag är lite mer öppen nu och inser att det kanske inte går att planera allt och tänka att så och så ska det vara. Men drömma får man väl? ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men så roligt att hitta ett sånt brev! :)

    2015-02-12 | 15:20:51
  • JUNITJEJ säger:

    Vill du fortfarande bli lärare?

    2015-02-13 | 22:58:03
    Bloggadress: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här: