majjaeriksson

Min dag - så här långt

Kategori: Maja

Hej dagboken!
 
Idag vid klockan 8.00 blev det te och plugg framför Nyhetsmorgon. Eftersom min dator tycks ha flyttat ännu mer till Philip än vad jag har försökte jag idag använda familjens gamla dator. En dator där varje familjemedlem har sitt skrivbord och där det på mitt ligger ikoner med diverse underliga namn. Jag tyckte att det var kul att vara lite kreativ och unik verkar det som. Paint är till exempel omdöpt till "Här glöder penseln" och Pinball kallas "Majas racerkula" Japp....
 
12.00. Lunch. Spagetti, ugnade grönsaker, stekt lax och creme fraiche och mjölk till det. Fint skare va.
 
13.00 - Packa för att bo hos Philip i några dagar.
 
14.00 - Glass och Mastermind med Ellen. Hon vann. Men glassen var utsökt.
 
14.30 - Typ 20 minuters promenad med Ellen.
 
15.00 - Blev hämtad av Philip. Jag hade först en tanke på att promenera. Men det kändes inte så lockande att gå 50 minuter med en ryggsäck och en tygväska genom lera, is och blåst. Och när någon då skriver "säg till om du vill bli hämtad av en lång stilig man i metallic hyundai" så är det svårt att tacka nej till det.
 
16.00 - Hemma hos Philip efter att ha tankat bil och handlat mat.
 
Det var onsdagen så här långt. Tjipp tjopp.
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: