majjaeriksson

Hej februari!

Kategori: Maja

Mitt februari har börjat fint.
 
Jag vaknade upp i mitt Sonnorpsrum vid kanske halv nio och utropade "Jäklar!" när jag såg hur mycket det hade snöat under natten.
 
Den första februarifrukosten bestod av te, ägg och farmormackor med ost, gurka och tomat.
 
Efter frukosten gick mamma och jag ut i skogen en sväng. Så.mycket.snö. Jag lät mamma gå först och slå ner alla snömonster/bli snöig, och så trippade jag efter. ;)
 
Sen läste jag några kapitel i Sarahs nyckel. Har inte kommit så långt än, men usch vilken hemsk historia. Och bra bok tycker jag, så här långt.
 
Sedan packade jag Kånken och en tygväska full för att flytta in till stan lite igen. Pappa hade plogat så fint med traktorn, men lämnat en liten vall bakom bilen som en annan fick ta hand om.

Mamma skjutsade mig till Philip och vi hängde lite i läggan innan vi, före tre, promenerade till ännu mer civilisation och Philips morfar för att äta Röding och äppelpaj med morfarn och föräldrarna. Trevligt och gott! Vi kom hem därifrån vid sju och nu blir det söndagsmys för hela slanten. Som det har varit hela dagen alltså.
 
Maja.

Kommentarer

  • Matilda Wik - fotograf i Norrköping säger:

    Jag har en miniundersökning på bloggen just nu där jag är intresserad av efterfrågan på fotokurser, vore jättetacksam för ditt svar! :)
    https://mwfotografi.wordpress.com/2015/01/28/vilken-typ-av-kurs-vill-ni-ga/

    2015-02-01 | 20:48:57
    Bloggadress: http://mwfotografi.wordpress.com
  • Freja säger:

    Men åh vilken toppensöndag!

    2015-02-01 | 21:46:52
  • Sandra Lundin säger:

    Helt underbara bilder!

    2015-02-02 | 08:16:34
    Bloggadress: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här: