majjaeriksson

Fyra kvadrater och skolläget

Kategori: Maja

I torsdags målade jag i min målarbok som heter Hemliga trädgården och är en bra vän för oss som ibland saknar barndomen och ganska ofta är rastlösa.

I fredags lagade Ellen, Per och jag trerätters. Till förrätt blev det toast skagen, huvudrätten var pasta med laxsås och efterrätten kladdkaka.

I lördags gick jag ut i "solnedgången" och fotade.
 
Och igår fick fåren kämpa för att finna något ätbart under det tjocka snötäcket.
Mina fyra senaste instagrambilder. majacharlotta1 heter jag där.
 
Just nu befinner jag mig på universitetsbiblioteket. Det vankas föreläsning om kulturens villkor i Storbritannien klockan 13.15-15. Som jag har skrivit förut handlar första delen av denna kurs om kulturens villkor i Tyskland, Frankrike och Storbritannien. Nästa del kommer handla om Sverige. Den här första delen kommer examineras på två sätt. Om två veckor ska vi, två och två, ha en muntlig redovisning där vi helt enkelt berättar om något som handlar om kulturens villkor i något av de tre länderna. Och om tre veckor ska vi lämna in en skriftlig, individuell uppgift, om ja, samma sak, fast något nytt. Det är ganska klurigt att komma på något, då det dels finns mycket att välja på samtidigt som det är svårt att veta vad som finns. Typ. Jag har i alla fall bildat par med Emelie och vi tror att vi ska prata om Storbritannien på något vis, men längre än så har vi inte kommit. Vad det gäller det skriftliga så ska jag nog skriva något om Tyskland. Jag var inne på att skriva något om tysk litteratur eller tyska författare och då kom min kloka mor på att jag kanske kunde skriva något om tysk barnlitteratur. Ja, vi får se vad det blir helt enkelt. Men strax föreläsning alltså!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mikaela säger:

    Fåret <3 Så söt!

    2015-02-03 | 14:19:50
    Bloggadress: http://bympv.blogg.se
  • Freja säger:

    Kladdkaka, målarbok o spännande skoluppgifter... Låter bra! :D

    2015-02-03 | 18:57:11
  • Sandra Lundin säger:

    Underbara bilder! Har också varit sugen på den boken :)

    2015-02-04 | 07:47:25
    Bloggadress: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här: