majjaeriksson

Vi drog till Falun

Kategori: Maja

Nej ni, jag satt inte på något tåg igår. På grund av den där stormen så blev tåget inställt och ingen ersättningsbuss skulle sättas in (sen fick vi reda på att det skulle gå buss, men då var det försent för oss), men Karin bestämde sig för att hon kunde köra bil så vi tog bilen upp till Falun istället. Det var tur att vi kom dit för fint har vi haft det!
 
Igårkväll åt vi på restaurang Banken. Först åt jag torsk och sen blev det en chokladbrulé med smultronsorbet på det. Jag tänkte att man tar ju typ aldrig dessert på restaurang och det är väl jäkligt dumt.
 
 
Inatt sov vi hemma hos Freja och John hela gänget och det gick så bra och var framförallt så mysigt att alla var samlade till frukosten imorse. Jag fick äran att tända det andra ljuset, medan Moa läste (fel) dikt. Och så fick jag också dricka ur en passande Muminmugg.
 
Och så idag var vi på själva julmarknaden. Det var varmare än förra året och mer folk, tror vi iallafall.
 
Och detta kom jag hem med - två glöggmuggar och två par ullsockstrumpor. (Lite brända mandlar shoppade jag med men dem ligger i magen nu) :)
 
En fin helg blev det, som vanligt med det där gänget. Det som var lite ovanligt var allt snack om bebisnamn, vagnar och minikläder. Vi hade ju två tjockisar i gänget. ;) En mycket positiv ovanlig grej tycker jag som ser mycket fram emot att få träffa två små nya människor nästa år och bli moster till en!<3
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men så fint vi har haft det! Tack för en superhelg bästa Maja o hela gänget!

    2015-12-06 | 22:42:57
  • Moa säger:

    Tack för bästa helgen!! <3

    2015-12-09 | 08:35:33

Kommentera inlägget här: