majjaeriksson

2015 - Professionellt

Kategori: Maja

Tja! Nu har vi ju klarat av det där med recept som jag har testat under året som har gått så idag tänkte jag att det var dags för en ny tillbakablick - nämligen på mitt professionella år. Ja, ni får småle lite där. Jag tycker själv att ordet professionellt är ganska så väldigt larvigt och då speciellt när det ska tvingas ihop med mig som person. Men ni fattar grejen - vad har jag egentligen haft för mig under året, rent sysselsättningsmässigt?
 
 
När jag tänker tillbaka på året känner jag mig faktiskt stolt och nöjd. I början av året visste jag ingenting om framtiden, men det känns ändå på något sätt som att min väg varit rätt rak i år. Att jag har traskat fint framåt och i en riktning som känns rätt liksom.
 
Framtiden är ju dock fortfarande ganska oviss, men det känns helt okej. Jag har skrivit på ett kontrakt som säger att jag får fortsätta jobba på biblioteken i Linköping även under nästa år och det känns givetvis jättebra. Jag trivs mycket bra med jobbet som sådant och har hittills klarat mig bra med den timlön jag har skrapat ihop varje månad. MEN självklart längtar jag efter en mer säker och fast anställning med fler timmars jobb, mer pengar, ett schema som är klart längre i förväg osv. Så planen är väl att försöka kika runt lite och söka lite jobb som kan vara intressanta för mig och höra mig för och ha ögonen öppna. Men medan jag gör det så har jag det ju faktiskt helt okej. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Inget dåligt år! Så mycket bra du hunnit med!
    Nästa år blir säkert lika bra och kanske ännu bättre!
    Lycka till! Kram

    2015-12-16 | 00:28:32

Kommentera inlägget här: