majjaeriksson

8 söndagsbilder

Kategori: Maja

Söndagsfrukosten var god. Vaniljyoghurt toppad med farmor-och-farfar-plockade-blåbär och maja-plockade hallon.
 
Vid halv elva var jag på plats på museet och larmade av och fixade i ordning vad som behöver fixas innan öppning.
 
Och så museivärdade jag fram till klockan fyra. Det var långt ifrån museiväder och det blev en minst sagt lugn dag, men jag hade det bra ändå och tjänade lite fina söndagspengar.
 
När jag kom ut och skulle låsa grinden bakom mig stod Philip där. "Jag tänkte att vi kunde gå hand i hand hem". Finaste killen min.<3
 
När vi kom hem åkte vi till Råssnäs för att hämta en bok som jag skulle låna av mormor. Och så svalkade jag fötterna.
 
Innan vi åkte vidare till Philips barndomshem där vi drack äpplecider med några smultron i innan middagen.
 
Efter att ha ätit mycket, och god, mat, och fått blåbärspaj med oss hem åkte vi hem. Men väl hemma vände vi nästan i dörren igen för Philip skulle ta en springtur i Råssnäs och jag skulle sitta och läsa.
 
Efter springrundan sprang Philip ut i det böljande blå, men jag som hade blivit lite kvällskall, valde att stanna på torra land.
 
Ja, igår blev det fullt upp så den där tvätten tar vi hand om idag istället. Jogga ska jag göra också och skicka iväg ett ganska viktigt mail. Vad det blir mer får vi se. Jag är nämligen ledig nu måndag, tisdag för att sedan jobba onsdag, torsdag, :)
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: