majjaeriksson

Vad händer sen?

Kategori: Maja

 
 
Tre höstiga favoriter från september.
 
Jag trivs bra på praktiken på biblioteket och det känns kul att det blir lite sommarjobb på ett museum nu i sommar. Men hela tiden måste man blicka framåt. I höst skulle jag vilja ha ett jobb. Men vi vet ju alla hur svårt det är med den saken, och jag har ju i inte direkt utbildat mig till något solklart där det kryllar med jobb. Jag har dock sökt några biblioteksjobb, men i å med att jag inte har någon bibliotekarieexamen så står väl inte jag högst i kurs hos arbetsgivarna direkt, men man kan alltid försöka tänker jag. Jag har ju ändå en hel del litteraturvetenskapliga poäng och har praktik på ett bibliotek genom min utbildning och så. Jag räknar dock såklart inte med att få ett jobb direkt så jag tänker söka lite småkurser inför hösten. Eftersom att jag är lite inne på det här med bibliotek nu så tänkte jag att jag kan söka kurser som ger mig lite mer kött på benen inom det området. Jag har hittat tre kurser som jag tänker söka och de är alla på distans och bara på halvtid och bara på 7,5-15 hp. De heter: Bibliotek i nätverkssamhället, Informationsåtkomst och Barn, unga, läsning och samhället. Sen kan det ju vara så att de som läser på bibliotekarieprogrammen och har första tjing på kurserna fyller alla platser, så jag tänker att jag ska söka några fler kurser för att öka mina chanser att få läsa något. (Sista ansökningsdag för hösten är imorgon!) Men som sagt, drömmen vore ju att ha ett jobb ganska så relativt snart gärna... :)
 
Imorgon väntar en praktikdag med flera och olika moment så då tänker jag mig att det nog blir ett sånt där ganska detaljerat inlägg om min dag här imorgon kväll. Det är ju sånt som är roligast, iallafall för mig, att titta tillbaka på i framtiden.
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: