majjaeriksson

Soluppgång April

Kategori: Maja

Jajemen, jag fortsätter med mitt en-soluppgång-i-månaden-projekt. Min tanke från början var nog att det skulle vara samma datum i varje månad, eller iallafall ungefär, men eftersom jag sover i Sonnorp lite oregelbundet så får det liksom bli som det blir, ibland i början av en månad, ibland i mitten och ibland i slutet. I april fick det bli redan den fjärde alltså. Det var en fin morgon!
 
 
 
 
Idag slog det mig att fotona blir ganska lika varje månad, inte så jätteunderligt eftersom motiven (soluppgången, sockerbitarna och jag) är samma, men jag tänkte att så här fyra månader in är det väl dags att komma på något lite nytt iallafall. Så jag riktade kameran bort från solen lite och tog till exempel bilden nedan som jag kom att tycka ganska mycket om på något vis. Undra vad jag ska klura ut för nytt till nästa gång... :)
 
När jag kom upp till huset igen kände jag inte riktigt för att gå in än så jag fortsatte upp i skogen lite. Jag plockade en blomma som jag la på Caputtes grav. Jag tycker att det är fint att hon fortfarande bor i Sonnorp och alltid kommer göra det.
 
 
Sen var jag redo att gå in.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken fin morgon!

    2015-04-05 | 13:10:05

Kommentera inlägget här: