majjaeriksson

Min 24:e födelsedag

Kategori: Maja

Min dag började inte så bra. Eller jag vaknade där jag helst av allt vill vakna men en stund senare gick det utför. Mitt tåg mellan Norrköping och Nyköping var inställt. Alltså inte bara försenat utan helt inställt. Och det stod ingenting om någon ersättningsbuss. Det skulle dock gå ett tåg till Södertälje och Stockholm så jag höll mina tummar hårt och frågade om det skulle stanna i Nyköping. Det skulle det inte. Jag frågade om det var störst chans att jag skulle komma fram till Nyköping om jag åkte med till Södertälje eller om jag väntade i Norrköping. Fick svaret: Jag har ingen aning, vi kan inte svara på det i nuläget, vi vet ingenting. Nehe, tänkte jag, rolig födelsedag. Men jag chansade och hoppade på tåget till Södertälje. På tåget blev jag dock illamående. Det var väl oron i kombination med hungrig mage och skakigt tåg. Jag kände mig verkligen likblek och kallsvettades om händerna. Usch, fruktansvärt. Men ingen olycka skedde och jag hoppade av i Södertälje och där gick tåget till Nyköping som det skulle. Jag kom dock fram nästan två timmar senare än planerat, men eftersom jag var i god tid från början så blev jag trots allt bara ungefär en halvtimme sen till praktiken.
 
Väl på praktiken blev jag glatt överraskad när jag skulle slänga in mina grejer på mitt kontor. Min handledare visste tydligen att jag fyllde år och hade lämnat ett fint kort och choklad till mig! När vi fixade ett lånekort åt mig så hade hon tydligen lagt mitt personnummer på minnet. Så gulligt!
 
 
Det blev återigen en bra dag på praktiken och efter dagens slut gick jag och handlade till kvällens middag och efterrätt. Japp, ikväll är det jag som står för kalaset här i Nyköping. Det blir stekt lax, ugnade grönsaker och tzatziki och sen blir det glass och jordgubbar och hallon på det. Så min dag kanske fick en lite skakig start, men jag ska göra det jag kan för att avsluta den på bästa sätt. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Grattis! Hoppas att du har haft en fin dag trots tveksam start... :)

    2015-04-14 | 14:50:16
  • Moa säger:

    Oj vilken tråkig start på födelsedagen men tur att det vände sen :) Vilken gullig handledare du verkar ha :)

    2015-04-14 | 15:55:07
  • Faster säger:

    Ojojooj vilken morgon!! Tur det blev bra till slut!!

    2015-04-14 | 19:00:49
  • ISA säger:

    Nej fy, så drygt när trafiken krånglar. Hoppas resten av dagen blir kalas :)) grattis!!

    2015-04-14 | 19:13:10
    Bloggadress: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här: