majjaeriksson

Länge leve långhelger!

Kategori: Maja

Vad mycket man hinner med under en långhelg. Det är fint det.
 
Igår var jag, Philip och Martin uppe i Karlsby. Vi fiskade. Eller jag fiskade inte så mycket. Men Philip och Martin hade som vanligt tålamodet med sig och fick varsin gädda som belöning. Årets första! Kul!
 
Martin hade också med sig stormkök och ingredienser till pasta och baconsås. Så gott!
 
På kvällen igår var jag hemma i Sonnorp lite och när jag körde hem i bilen var jag tvungen att stanna och gå ut lite för hela marken var täckt av blåsippor! Jag gillar när de nästan är rosa.
 
Imorse målade jag och Philip ägg. Min första tanke var att måla små fina vimplar, men jag misslyckade totalt och i mitt försök att göra om vimplarna till ett monster misslyckades jag också. Jaja. Philip lyckades iallafall med sin finfina abborre! :)
 
Idag har Philip och jag varit i Vadstena en sväng. Vi strosade vid vattnet och åt en lättare lunch vid slottet.
Och jag stod bland blommor igen. Den här gången tussilagos.
 
Men mest hängde vi vid den lilla fyren längst ut på piren, min favorit och jag.

Om cirkus en timme ska vi äta med Philips familj och klockan sex ska jag ta tågen till Nyköping för praktik tisdag-torsdag. På fredag är jag ledig för att jag ska vara på plats lite på lördagen istället. Så det blir en lite annorlunda vecka detta. Bara att det är måndag idag känns ju hellustigt. Men jag gillar lustiga veckor. Tror jag.
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: