majjaeriksson

Fredagsfint och lördagspromenad

Kategori: Maja

 Min fredagen började finfint med scones och göttiga tillbehör tillsammans med min käre Philip.
 
I födelsedagspresent av mormor fick jag bland annat armbands-fixar-grejer. Sen jag fick det har jag klurat på vad jag skulle vilja ha för ord runt handleden och igår blev ett Don't worry-armband till. För är det något jag kan vara bra på så är det att oroa mig. Jag oroar mig för framtiden. För att folk som inte svarar i telefon har dött. För vad andra tycker och tänker om mig. Osv. Det är förbannat dumt att oroa sig. Jag ska försöka dra ner på det och kanske kan armbandet hjälpa mig på traven.
 
Jag var också en sväng ute i stallet igår. Lammen som nu är en dryg månad gamla är så där gulligt rulltiga.
 
Och nu befinner jag mig i Nyköping sen imorse. Jag har varit på praktiken några timmar och efter det blev det en promenad. Det var dags att upptäcka lite nya vägar tänkte jag och spatserade ut på soliga gator och stigar. När jag kom till denna skylt blev jag givetvis nyfiken och följde pilen.
 
Bron var inte så mäktig/läskig som bilden jag fick upp i huvudet när jag läste "hängbro" var.
 
 
Men en hängbro är ju alltid en hängbro och en bra promenad blev det! Jag såg förresten årets första citronfjäril under promenaden. :)
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: