majjaeriksson

100 km

Kategori: Maja

 
 
 
Några av er kanske är klipska nog att lägga ihop ett (rubriken) och ett (bilderna ovan). För er andra kan jag meddela att svaret på rebusen är Tjejvättern. Anledningen? Jag ska cykla Tjejvättern i år. Ingen anmälan har blivit gjord, men den ska bli gjord. Eller hur, ni inblandade!? Det var Freja som knäckte idén att Vi borde cykla Tjejvättern i år! pekandes på mig, Lisa och Moa. Lisa ansåg att hon nog inte hade tiden som man kanske ändå behöver för att cykla lite innan loppet, men Moa och jag var positiva och så plötsligt var det bestämt! Jag känner mig konstigt pepp, men det är antagligen för att jag inte vet vad jag har gett mig in på. Men, för att klargöra för alla - vi är inte ute efter att få någon supertid, eller ta ut oss helt och fullständigt, vi är ute efter att ha trevligt tillsammans, äta Vätternrundabullar, dricka honungsvatten, kanske ha en radio i en cykelkorg, njuta av förhoppningsvis fint väder och - och det här är en stor grej - kunna svara Ja, det har jag faktiskt! på frågan Har du cyklat nått lopp då? Starten är ju där i Motala! Och självlart för att kunna klappa oss själva på axlarna när vi har klarat av det. Det är ju ändå 100 kilometer på cykel och jag inser givetvis att jag borde cykelträna lite innan det är dags den 6 juni, men som sagt, så här två månader innan ser jag bara positivt på upplevelsen! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Ja ja ja!! Heja oss! Den 6:e juni smäller det:) härligt stt duär pepp, jag är heltaggad! :D

    2015-04-09 | 13:54:25
  • Moa säger:

    Wohooo!! Tjejvättern here we come! Se upp i backen 100 hål i nacken! Hihi! :) Vad kul det ska bli!

    2015-04-09 | 19:07:08

Kommentera inlägget här: