majjaeriksson

Mycket glass och mindre träning

Kategori: Maja

 
Ovan kan ni se vad jag just har njutit av. Glass. Varma hallon. Chokladsås. Dagens mellis. Glass är det bästa jag vet. Jag äter glass så gott som varje dag. Jag älskar glass. Jag älskar att äta överhuvudtaget. Mat är gott! Jag inser att jag skulle kunna äta allt jag äter med ännu godare samvete om jag släpade mig själv till Korpen och köpte ett träningskort. Som jag sagt att jag skulle göra. Som jag gjort duktigt innan sommaren och förra hösten. Men nu har det inte blivit av. Jag känner verkligen inte för det. Jag tror att jag struntar i att träna just nu. Jag menar, jag cyklar ju en del i vardagen ändå och promenerar också. Jag rullar inte fram utan fordon. Och jag mår ju bra! Jag vill hellre vara ute mer och sköta skolan bättre. Så nej, nu släpper jag helt jag-är-på-väg-till-gymmet-tanken och fortsätter med allt annat som gör mig glad i kropp, knopp och själ utan en gnutta dåligt samvete i kroppen. Som att cykla det fortaste jag kan och låta hösten ruska om mitt hår. Som att kramas hårt och länge med den jag tycker om mest. Och som att äta glass förstås!
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Alldeles alldeles rätt🍁

    2014-09-23 | 18:41:20
  • Moa säger:

    Du det låter jättebra! Man ska bara göra sånt man vill och mår bra av. Ingen mår bra av måsten😉

    2014-09-25 | 09:39:40
  • Freja säger:

    Fy fan vad bra!

    2014-09-26 | 17:02:00
  • Mia säger:

    Vilket bra beslut Maja !!!
    Så dumt att ha dåligt samvete för något man inte känner sig motiverad för, bättre att vara nöjd och må bra :)
    Kram

    2014-09-29 | 14:07:14

Kommentera inlägget här: