majjaeriksson

Min dag (hittills)

Kategori: Maja

Ja, jag är medveten om att klockan är typ tre och att det kanske är lite tidigt att sammanfatta en dag, men jag har ändå hunnit med en del hittills.
 
Jag vaknade först klockan sex, men slumrade om till klockan åtta. Det första som mötte mig var den lilla tavlan nedan. Igår glasade jag nämligen in mina och Philips första ord. Tycker att det är så fint att Philip fångade dom i en screenshot och dessutom när dom var dagsfärska och vi fortfarande var främlingar för varandra.
 
Jag åt frukost framför tv:n. Det blev juice, oboy och två knäckemackor med ost och gurka.
 
Sen pluggade jag. (Fortfarande framför tv:n, men fick stänga av ljudet för att kunna koncentrera mig.) Den första kursen denna termin känns sådär. Upplägget är ganska... jobbigt. Det är bara en 6-poängskurs, men den är uppdelad i tre delar med tre lärare och varje lärare har sin examinationsuppgift. Vi har nu avverkat två och till torsdag ska man ha skrivit den tredje. Den första var nog svårast och jag tror inte att jag kommer få den godkänd. Den andra, som var till igår, fick jag besked om redan idag att den är klar. Så det är positivt iallafall.
 
Till lunch idag blev det omelett med majs, avokado, rödlök, tomat, creme fraiche och sweet chili-sås och så lite mjölk. Gött!
 
Sedan blev det lite plugg till. Jag mailade också till lärare nummer tre om uppgiften till torsdag. Vill veta om jag är något på spåren eller ute och cyklar. Väntar på svar.
 
Ganska så nyss var jag ute på en paraplypromenad. Träffade på några kompisar och försökte introducera paraply(e)t (?) för dom, men det var bara skeptiska blickar.
 
Så, det var min tisdag så här långt! Imorgon kanske det blir ett inlägg med fler bilder från paraplypromenaden, eller bilder från en annan promenad med annat sällskap, eller så kan det bli ett sånt där glassigt inlägg, eller kanske en liten lista med saker jag ser fram emot. Mmm, möjligheterna är många. Vi får se! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Fin dag!

    2014-09-09 | 20:19:36

Kommentera inlägget här: