majjaeriksson

Två promenader och en uppsats

Kategori: Maja

Igår promenerade Philip och jag vid kanalen.
Vår inristning är fortfarande ganska färsk:
 
Det är ju fint vid kanalen alltså!
 
Hela två tummar upp från Philip!
 
Höstblomma:
 
Nyss pratade jag med min uppsatshandledare på telefon. Ring efter två, skrev jag. Hörs på eftermiddagen, svarade han. Jag hade alltså väntat ganska nervöst sedan en stund innan två när han ringde vid halv fyra. Men samtalet gick bra (efter två tysta sekunder i början, vi befinner oss tydligen båda två på landet så vems "fel" det var blir osagt. Skönt.) Jag ska iallafall skriva om genus i barnlitteratur och det känns kul! Jag är precis i början av arbetet och behöver liksom läsa mer av all möjlig litteratur för att ringa in det jag själv vill skriva om. Men grunden är iallafall att se hur genus gestaltas i samtida barnlitteratur, både i text och bild. Det känns alltid som ett aktuellt ämne och jag hoppas att det blir roligt, både för mig att jobba med och sen för andra att läsa. :)
 
Men nu behöver jag en skogspromenad!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Såå himla spännande!! Jag vill läsa sen! Kul ämne ju, o viktigt! kommer bli topp o skriva om tror jag :D

    2014-10-16 | 21:46:36
  • Moa säger:

    Vilken fin promenad, hösten är ju bara för härlig!! <3 Och vilket jättespännande uppsatsämne, verkligen aktuellt och intressant, det vill jag gärna läsa sen om jag får? ;)

    2014-10-17 | 15:21:44

Kommentera inlägget här: