majjaeriksson

Praktiiik!

Kategori: Maja

 
I vår läser ju jag sista terminen på kulturvetarprogrammet och då är det lite öppet och individuellt vad man hittar på och hur man skrapar ihop de sista poängen. Jag har väl sedan dag ett på programmet tänkt att praktik, det är ju en himlans bra idé, men svårt att hitta förstås. Och helt lätt har det inte varit. Men jag har mailat runt, främst till bibliotek, och nu har jag fått napp! Så i vår kommer jag läsa en kurs som heter Kulturens villkor första delen av terminen och andra delen kommer jag ha praktik på biblioteket i Nyköping (bild ovan!). Jag ska helt enkelt bo hos syrran i Nyköping under 10 vårveckor ("Du är så välkommen, men du får ta med en säng") och hänga på bibblan där om dagarna. Visst, det hade varit smidigt att ha praktik på Motala bibliotek (jag hörde av mig till dem, men de var mitt uppe i ett chefsbyte och kunde inte ge besked), men å andra sidan känns det nyttigt och spännande med ett helt nytt ställe. Skönt att inte på något sätt känna någon också. Hehe. Kul kul! Nu är jag lättad och glad för tänk att det löste sig och vad spännande det ska bli! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Stort grattis och vad spännande det låter!! :) Tror det kommer bli superkul! :D

    2014-10-29 | 10:35:48
  • Emelie säger:

    Va roligt! Grattis till praktikplatsen :

    2014-10-29 | 13:02:47
    Bloggadress: http://emeloj1.blogg.se
  • Freja säger:

    Men så himla fint! Systerhäng o bibla, låter kanon!

    2014-10-29 | 15:43:11
  • Faster säger:

    Låter ju kanon ju!! Grattis!!

    2014-10-29 | 23:17:12
  • mormor säger:

    Grattis! Vilken tur både praktikplats och bostad. Det blir väl toppen!
    Kram

    2014-10-29 | 23:53:49

Kommentera inlägget här: