majjaeriksson

Naturnyanser och framtidsgrubbel

Kategori: Maja

Först: Till dig som undrade: det chokladiga på kakan är något så enkelt som 70%ig smält choklad.
 
Och nu: Foton från en av gårdagens två välbehövliga promenader:
 
 
 
 
 
 
Och nu: Den senaste tiden har jag grubblat en del på framtiden. Jag har varit ledsen för att jag är orolig för vad det ska bli av mig. För att jag inte vet vad jag vill göra. För att jag inte vet hur min nästa, och sista, termin på Kulturvetarprogrammet kommer se ut. För att jag inte vet vad som händer efter det. För att jag inte vet vad jag vill. Jag försöker tänka att jag fortfarande inte behöver veta. Att det rent utav är spännande att jag inte vet. Att jag inte ångrat att jag läste svenska i Örebro en termin, "inte gjort någonting" en termin, sommarjobbat med gräsklippning och ogräsrensing tre somrar, läst foto på folkhögskola ett år och nu läst kulturvetenskap i Linköping 2+ år. Allt det där har varit roligt och utvecklande och bra för mig, tror jag, vill jag tro, vet jag. Jag försöker tänka att det fortfarande inte är så jäkla livsviktigt vad som händer nästa år. Jag försöker ta framtidstankarna med en klackspark och se förväntansfullt på det som komma skall, vad det nu än är. Livet är ju så härligt som det är, just tack vare att vi inte vet vad som kommer komma i vår väg. Idag, nästa år, eller om tio.
 
Maja.

Kommentarer

  • linawilmas.blogg.se säger:

    Fina bilder!

    2014-10-04 | 20:29:51
    Bloggadress: http://linawilmas.blogg.se/
  • Faster säger:

    Kramelikram!!

    2014-10-05 | 10:03:02
  • Daisy säger:

    alla bilder var fina men första var ju dunder mysig c:

    2014-10-05 | 10:30:00
    Bloggadress: http://vinylbrus.blogspot.com/
  • Freja säger:

    Chillax! Du har ju hela livet på dej o än så länge har du gjort finfina grejer, så rulla på bara! Du är klok Maja, lita på det!

    2014-10-05 | 14:51:18
  • Moa säger:

    Jag håller med syster min, ta det lugnt! Det spelar ingen roll vad det blir av en, bara man har det bra och trivs med den man är just nu :) <3

    2014-10-05 | 17:17:18

Kommentera inlägget här: