majjaeriksson

Karlsby

Kategori: Maja

 
Jajemen, nu har vi varit i Karlsby igen! Denna gång blev det jag, Philip och Martin. :)
 
Vi började med frukost på klippan vid Salstern. Te för min del!
 
 
Och sen åkte vi en liten bit till den så kallade sumpsjön, som ni kan ana bakom grabbarna på första bilden. Det gick ganska bra att fiska. Iallafall för Martin som fick upp både en abborre och en gädda. Philip fick också en liten borre och flera "nästangäddor". Jag hade faktiskt också en gädda på kroken, men även den lyckades slita sig fri. Förbannat synd! Man får dock upp mycket annat ur den där sjön. Sjögräs, pinnar, diverse stockar och näckrosblad till exempel.
 
Härliga timmar i naturen, tack grabbar! :)
 
Nu blir det sen lunch innan jag ska till kusin Tilda på examensfirande och sedan åker jag tillbaka till Philip igen. Trivs så bra här!
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Det ser supermysigt ut! Hösten är verkligen underbar just nu! :D

    2014-10-05 | 17:13:09
  • Freja säger:

    Vilken härlig Karlsbydag!

    2014-10-06 | 07:36:05

Kommentera inlägget här: