majjaeriksson

Han & jag

Kategori: Maja

 
Vi ska promenadmötas och när jag ser honom på andra sidan cykelbanan kan jag inte låta bli att le. Vi möts och han säger vad somrig du är. Vi går hand i hand och han bjuder mig på glass som vi äter när vi går genom skogen. Favorit i repris säger han, och vi skuttar upp på en sten där vi har pussats förut. Vi är busiga, vi spelar tv-spel fast det är sommar ute. Sen åker vi och handlar. Vad mysigt det ska bli att handla med dig, säger han. Jaa, säger jag. Vi ska ha picknick. Vi har picknick. Vi ligger på en filt och även fast det är andra människor runt omkring, en bit bort, så är det bara vi där. När jag är med honom är det alltid bara vi där. Vi pratar. Vi är tysta. Vi skrattar. Vi skjutsar lillasyster på studentfest och vi äter rabarberpaj i hans familjs trädgård. Vi håller hand när vi kör bil. Jag somnar i hans soffa och mumlar det här ägde och sög, när jag måste gå. För jag måste hem för det är skola och jobb nästa dag. Men helst av allt hade jag bara velat stanna. Stanna hos honom. Idag har vi varit tillsammans i tre månader och hela sommaren ligger framför våra fötter.
 
Maja.

Kommentarer

  • Sandra Leone säger:

    Det är något som är så fruktansvärt mysigt med känslan av att handla tillsammans.

    2014-06-02 | 15:45:11
    Bloggadress: http://lingers.blogg.se/
  • mormor säger:

    Vilken härlig sommar ni har framför er! Njut!
    Kram

    2014-06-02 | 19:53:26
  • Faster säger:

    Underbart 💞

    2014-06-02 | 22:42:23

Kommentera inlägget här: