majjaeriksson

Isglass med lime

Kategori: Maja

På torsdagskvällen kan man ta fram sina glasspinneformar...
 
pressa lime...
 
som man blandar med en deciliter mineralvatten...
 
och en halv deciliter ljus sirap...

och sen kan man låta den lilla blandningen koka upp och sen kan man chilla på en sommartrappa tillsammans med den blandningen tills den har svalnat lite...
 
och sen kan man fylla sina glasspinneformar (oklart varför jag bara fick ihop 4 när det skulle blivit 6 stycken...)...
 
och när man kommer hem från jobbet på fredagen och har hoppat ur sina jobbarkläder och i något skönare kan man prova en liten glass! (Lägg märke till den läckra strumpbrännan...)
 
Det gjorde jag! Mina glassar blev ganska limesura, men riktigt goda efter en bra jobbvecka och en solig dag tycker jag!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men så fint och gött!

    2014-07-18 | 21:27:16
  • Moa säger:

    Å så himla fint och gott! :) Jag har också såndär fin strumpbränna!! Hihi!! :D

    2014-07-19 | 16:09:39

Kommentera inlägget här: