majjaeriksson

Att komma ifrån

Kategori: Maja

 
 
Häromdagen åt jag våfflor till lunch. Smarrigt värre och ett ypperligt sätt att sätta guldkant på tillvaron!
 
Jag är hemma mycket. När det inte är föreläsning, seminarium eller tenta så är det hemmaplugg och då är jag hemma. Visst jag tar en promenad med en vän ibland och fikar med en vän ibland och tränar ju några kvällar i veckan. Men jag är hemma mycket. Det är inte alltid skönt och bra. Det kan bli för mycket hemma- och ensamtid. Jag kan tänka för mycket, vandra ner i en negativ spiral och fokusera på fel saker. När jag känner att det blivit för mycket sånt försöker jag komma ifrån det. Och det är precis vad jag tänker göra i eftermiddag! Några klasskompisar startade en bokcirkel förra året och i eftermiddag har jag tänkt att jag ska hänga på. Inte för att jag har läst det man skulle ha läst, men man kan ju fika och umgås med lite trevliga människor tänker jag. Och komma ifrån.
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Så mysigt och kul med en bokklubb! :) Det blir ju ett perfekt avbrott i pluggandet :)

    Våfflor är en riktigt bra grej förresten!

    2014-01-16 | 13:09:20
  • mormor säger:

    Vad klokt av dig, att hitta på något annat när det blir segt. Bokklubb låter kul.
    En lunch på stan, någon dag kanske, eller på Skolgatan. Kram

    2014-01-16 | 21:07:29

Kommentera inlägget här: