majjaeriksson

Var har jag varit?

Kategori: Maja

Med december kom en liten fundering på om, och i så fall hur, jag skulle sammanfatta året som gått. Jag tycker alltid att det är så himla svårt, jag menar, hur ska jag kunna sammanfatta ett helt år, bestående av nästintill 365 blogginlägg, med bara ett fåtal bilder och ord? Det går ju typ inte. Det känns som att det är svårt att göra året rättvisa med en sammanfattning. Meeeen, samtidigt vill jag gärna ge det ett försök. Jag börjar med ett inlägg nu, om var jag egentligen har varit år 2014, och så får vi se om det kommer något mer om året eller om det stannar där. Jag går helt enkelt igenom min kalender nu och ser var jag har varit.
 
Den första lilla resan jag gjorde i år var i mitten februari. Jag besökte då Moa och Falun över en helg. Vi hade det mysigt och bokade en resa...
 
Den 28:e mars till 4:e april var Moa och jag på Gran Canaria! Urhärlig vecka. Såklart!
 
Jag har också befunnit mig i Nyköping, hos storasyster, några gånger under året. Exempelvis den 12:e juli tillsammans med girlsen i min familj och Wiksgirlsen då vi myste loss och mumsade på glass och med mor, lillasyster och mormor den 19:e juli då vi åt lunch vid havet och var på teater.
 
Två andra sommaruflykter var teater i Lerbäck och Harry Potter-utställningen i Norrköping!
 
Den 15:e augusti åkte Philip och jag Vättern runt (med bil).
 
Och i november var vi i München i fyra dagar.
 
Och den senaste lilla resan var ju till Falun nu i december med hela kvinnogänget (minus Ellen)!
 
Vilket bra år! Vilka fina ställen jag har varit på och vilka roliga saker jag har hittat på och vilka fina människor jag har hängt med. Fint, fint, fint!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Det var fina 2014-resor! Spännande och se vart 2015 för dig någonstans... :)

    2014-12-17 | 16:13:43
  • mormor säger:

    Härligt år! och än är det ju inte riktigt slut....det kommer mera.

    2014-12-17 | 20:29:42

Kommentera inlägget här: